آخرین مطالب

بهترین بازی های پلی استیشن 4 تا به امروز

بهترین بازی های پلی استیشن 4 تا به امروز

Yakuza 6: The Song of life – 8/10

yakuza-6-song-of-life / بهترین بازی های پلی استیشن 4

 

بازی Yakuza 6 نه تنها در سبک خود فرمانروایی می‌کند بلکه جذابیتی که این سری بخاطر آن شناخته می‌شد را دو برابر کرده است. این بازی یک تجربه‌ی شگفت انگیز و خاص از ژاپن مدرن را ارائه می‌دهد و حتی اگر شما تابه‌حال هیچ‌کدام از نسخه های این مجموعه را بازی نکرده‌اید، باز هم این بازی ارزش امتحان کردن دارد. روایت بازی دراماتیک و صمیمانه است و کاراکترهای مهربان بازی (که هر کدام سبک زندگی خاص خود را دارند) داستان زیبایی را رقم می‌زنند. دنیای این بازی بزرگ و پرمحتوا و لذت‌بخش است، سیستم پویای مبارزات حتی بعد از لت‌وپار کردن پنج هزار دشمن، همچنان هیجان‌انگیز باقی می‌ماند و مهم‌تر از همه، بازی Yakuza 6 پایان‌بندی رضایت‌بخشی را‌ برای این مجموعه‌ی طولانی و یاغی محبوب آن، کازوما کیریو، ارائه می‌دهد. قطعا یاکوزا 6 یکی بهترین بازی های پلی استیشن 4 است.

 

 

God of War – 9/10

god-of-war / بهترین بازی PS4

از بسیاری جهات بازی جدید God of War همان چیزی‌ است که این مجموعه همیشه بوده. این بازی یک اکشن حماسی خارق‌العاده با بودجه‌ی تولیدی بالا و سیستم مبارزاتی‌ است که با پیشرفت در بازی، هیجان انگیزتر و بهتر می‌شود. چیزی که ممکن است شما را غافل‌گیر کند این است که چقدر خط داستانی بازی پخته‌تر شده است. مانند خود کریتوس، این بازی نیز گذشته را بخاطر می‌آورد درحالی‌ که می‌داند نیاز برای پیشرفت وجود دارد.

هر ویژگی جدیدی که God of War ارائه می‌کند برای بهتر شدن آن است و هر چیزی که از نسخه‌های قبلی در آن باقی مانده نیز به‌ نوعی مفید است. کریتوس دیگر آن مرد فوق‌ خشن و حیوان‌صفتِ قابل پیش‌بینی نیست. خدای جنگ جدید نیز دیگر یک بازی اکشن کلاسیک نیست. با عرضه‌ی این نسخه، این مجموعه با اعتماد به نفس در مسیر جدیدی قدم می‌گذارد که امیدواریم این راه به ماجراجویی‌های جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتری بیانجامد. قطعا God of War بهترین بازی پلی استیشن 4 و نسل هشتم است.

 

Monster Hunter: World – 8/10Monster-hunter-world

 

از زمانی که این بازی معرفی‌ شد، مشخص بود که کمپانی کپکام در حال ساخت اثری فراتر از بازی Monster Hunter Generations است. این کمپانی در این زمینه موفق شده و این بازی احتمالا بهترین و بزرگترین نسخه در این فرانچایز و یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 است. این پیشرفت‌ها تنها به روایت عمیق بازی محدود نمی‌شود، بلکه یکپارچه‌سازی عالی میان سیستم‌های مبارزات که پیش از این برای بازیکنان تازه‌وارد قابل‌ درک نبود و الان هست، باعث می‌شود که این نسخه قدم بزرگی رو به جلو بردارد. فرمول این مجموعه قطعا به اوج خود رسیده و تمام عوامل بالا نقش خود را در تبدیل بازی Monster Hunter World به یک تحول بزرگ و معنادار در این مجموعه، به‌خوبی ایفا می‌کنند.

 

 

Celeste – 9/10

celeste / بهترین بازی PS4

این بازی سندی است بر وجود بازی‌هایی که داستان متقاعدکننده و طراحی خلاقانه دارند، بطوری که پس از اتمام آن احساس می‌کنید واقعا در همان ماجراجویی‌ که شخصیت اصلی بازی، مدلین، آن را پیش می‌برد حضور داشتید. به راحتی می‌توان با مدلین در نبردهایش، همدلی کرد؛ مشاهده‌ی شکست‌های او واقعا دردآور است و پیروزی‌هایش انسان را به وجد می‌آورد. داستان او بسیار دقیق روایت می‌شود و بسیار زیبا به تصویر کشیده شده است. این داستان عالی با گیم‌‌پلی رضابت‌بخش و قدرتمند بازی درمی‌آمیزد و چیزی جز یک شاهکار و یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 را در ذهن‌ها به جای نمی‌گذارد.

 

What Remains of Edith Finch – 9/10

what remains of edith finch

استودیوی Giant Sparrow، به دقت توازن بین لذت و اندوه را در بازی سال 2012 خود یعنی The Unfinished Swan به تصویر می‌کشد، اما بازی What Remains of Edith Finch با داستانی که اساسا یک تراژدی‌ است برای یافتن زیبایی (و گاهی سرگرمی)، در اندوه از آن بازی نیز پیشی می‌گیرد. معمولا داستان بازی‌ها در مورد «گذشتن از تلخی سوگ و رسیدن به مرحله قبول کردن واقعه» نیست، اما این دستاورد بزرگ همان چیزی‌ است که What بعنوان پاداش به ما ارائه می‌دهد. در نهایت، اگر این بازی بخواهد چیزی مانند درس اخلاقی ارائه دهد، آن درس این است که شجاعانه‌ترین و زیباترین کاری که تک‌تک ما انجام می‌دهیم، انتخاب ادامه دادن است، با اینکه می‌دانیم چه چیزی در ورای این وهله در انتظار ماست.

 

Wolfenstein II: The New Colossus – 9/10

Wolfenstein-Ii-The-New-Colossus / بهترین بازی پلی استیشن 4

https://www.plaza.ir/mag/139801/163752/wolfenstein-youngblood-info/بازی The New Colossus هیچوقت اجازه نمی‌دهد فراموش‌ کنید با چه کسی و چرا در حال جنگیدن هستید. وحشی‌گری‌های نازی‌ها در این بازی روی پرده‌ی نمایش است؛ از بقایای رادیواکتیو و منهتن فروپاشیده تا تک‌تک اعضای مقاومت که هر کدام اگر زخم فیزیکی هم نداشته باشند قطعا زخمی روحی از رژیم نازی به همراه دارند، در این بازی به نمایش گذاشته می‌شود. شما هرگز، چه در طول میان‌پرده‌ها و ماموریت‌ها یا هر جای دیگر نمی‌توانید لحظه‌ای ظلم‌های رایش را فراموش کنید. گیم‌پلی پرتنش بازی Wolfenstein این موارد را با دادن قدرت مقاومت واقعی به شما تشدید می‌کند و شما از هر نبرد جان سالم بدر می‌برید و با انگیزه و خشم بیشتر به سراغ نبرد بعدی خواهید رفت.

 

Sonic Mania – 9/10

sonic-mania-steam / بهترین بازی های پلی استیشن چهار

بازی Sonic Mania بطور زیرکانه‌ای از ظاهر نوستالژیک‌اش استفاده می‌کند تا بیشترین تاثیر را بگذارد. در این حین نیز زخم‌‌هایی را که توسط نسخه‌های ناامیدکننده‌ قبلی‌اش در دل طرفداران ایجاد شده بود التیام می‌دهد و با طراحی هوشمندانه و توصیفی‌ از بهترین نسخه‌های مجموعه، قدم را فراتر می‌گذارد. این بازی یک پلتفرمر دوبعدی عالی‌ است. Sonic Mania نه تنها اوج تکامل فرمول معروف این مجموعه است بلکه می‌توان آن را بهترین بازی سونیک‌ تا به امروز نامید.

 

Stardew Valley – 9/10

Stardew Valley

در ظاهر، Stardew Valley یک بازی مزرعه‌داری‌ است، اما ماجراجویی‌های بیشتری در این بازی در انتظار بازیکنان کنجکاو است که آن را به یک تجربه فراتر از کشت و کار کردن در مزرعه‌‌ای غنی و پرمحصول، تبدیل می‌کند. معدن‌کاری، ماهی‌گیری، دوست پیدا کردن و عاشق شدن، همگی فرصت‌هایی هستند که در شهر پلیکان Stardew Valley وجود دارند. Stardew Valley کنجکاوی شما را قلقلک می‌دهد و احساسات شما را برمی‌انگیزد.

 

Resident Evil 7: Biohazard – 8/10

resident-evil-7 / بهترین بازیهای پلی استیشن 4

 

در انتهای مراحل این بازی، من مننتظر پایان آن بودم. RE7 دقیقا جوری پایان می‌یابد که شروع می‌شود و پس از این حقیقت، حس می‌کنیم که از یک ماجراجویی واقعا وحشتناک جان سالم بدر برده‌ام. باس‌فایت‌ها در این بازی ممکن است کمی ناهماهنگ باشند و برخی قسمت‌های بازی شاید پس از مدتی خسته‌کننده شوند، اما RE7 با این اوصاف نیز همچنان یک موفقیت بی‌نظیر به شمار می‌رود. این بازی یک دورنمای مشخص برای خود دارد و آن را با دقت و شکیبایی تحسین‌برانگیزی اجرا‌ ‌می‌کند. با بازگشت به ترس واقعی، Resident Evil دوباره به یک بازی خاص و یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 تبدیل شده‌ است.

 

 

Night in the Woods – 9/10

night-in-the-woods / بهترین بازی های PS4

این بازی هم به شدت شخصی‌ است و هم بسیار تعریف کردنی! بازی Night in the Woods تنها یک داستان نمی‌گوید، بلکه تجربیات و احساسات ناخوشایند و پیچیده‌ای را موقرانه به تصویر می‌کشد. از مالیخولیای ساکت کاری نکردن در یک روز بارانی تا احساس افسردگی شدید را در این بازی، زمانی که در شهر کوچک وسترن کارتونی-حیوانی‌اش گشت و گذار می‌کنید، عمیقا احساس خواهید کرد. داستان بذله‌گو و رشد شخصیت‌ها، فضای اگزیستانسیال بازی را مستحکم می‌کند و این بازی را به یکی ار مهیج‌ترین تجربیاتی که در عمرتان داشته‌اید بدل می‌سازد.

 

Overwatch – 9/10

Overwatch

بازی Overwatch مانند تمرین در هرج و مرج خالص است. چندین لایه گیم‌پلی زیر ظاهر بی‌قرار این بازی وجود دارد که هرچه بیشتر بازی کنید، این لایه‌ها یکی پس از دیگری باهم ادغام می‌شوند. این بازی، شوتری است که می‌داند چگونه سورپرایز کند، با روندی آتشین گسترده می‌شود، چندین ایده‌ی عالی را ترکیب می‌کند و چیزی خارق‌العاده ارائه می‌دهد. اگر به دنبال یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 برای آنلاین بازی کردن هستید، Overwatch را از دست ندهید.

 

Titanfall 2 – 9/10

Titanfall-2-Carnage / بهترین بازی PS4

بازی Titanfall 2 حالتی سرزنده را از خود نشان می‌دهد که نسخه‌ی پیشین آن موفق به ایجادش نشده بود. درحالی‌که شماره اول Titanfall در تمام طول هر بازی روند خطرناک خود را نگه می‌داشت، نسخه‌ی دوم درک می‌کند که آرام کردن هرج و مرج برای چند لحظه، می‌تواند تجربه‌ی یک بازی طولانی را بسیار لذت‌بخش‌تر کند. از بسیاری جهات، احساس می‌شود کمپانی Respawn در سال 2013 باید Titanfall را به شکل نسخه‌ی دوم این بازی می‌ساخت. این بازی یک دنباله‌ی شگفت‌‌انگیز برای شماره اول، یک شوتر بسیار روان و یکی از بهترین بازی های اکشن PS4 است.

 

Dishonored 2 – 8/10

dishonored-2 / بهترین بازی ها برای پلی استیشن 4

هر زمانی که حق انتخاب میان مخفی‌کاری و بزن‌بکش را داشته باشم، مخفی‌کاری را انتخاب خواهم کرد. من لحظه‌ی نفس‌گیری که امید دارید نگهبان شما را نبیند یا احساسی که پس از درست اجرا کردن یک نقشه دقیق به آدم دست می‌دهد را با هیچ‌ چیز عوض نمی‌کنم. بازی Dishonored 2 این رضایت مخفی‌کارانه را برای شما به ارمغان می‌آورد. این بازی شما را با قابلیت‌های اساسی مخفی‌کاری، مانند قایم‌ کردن جسدها، نگاه‌ کردن از سوراخ‌‌‌ قفل‌ها و ‌کشتن بی‌صدا، مسلح می‌کند. اما این بازی همچنین یک ماشین فوق‌العاده برای تولید هرج و مرج‌های پرسروصدا است، هرج و مرجی آنقدر سرگرم‌کننده و جذاب که خودم کل مراحل بازی را با کشتن دشمنان به روش‌های تصادفی و خنده‌دار به پایان رساندم.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش